Case

”We hebben het platform snel eigen kunnen maken tijdens de implementatie’’ – Willem II

Voor Jos de Kruif (Manager Commerciële Zaken) en Mees Vlemmings (Ticketing coördinator) van Willem II is hun grote trouwe achterban het sleutelwoord voor de club met een mooie én lange historie. Het ontwikkelen van een stabiel platform waarmee supporters en sponsors gemakkelijk uit de voeten kunnen is iets wat perfect past bij de visie van de voetbalclub. Met het Tymes4ticketingplatform van Ormer ICT heeft Willem II een stabiel, gebruikersvriendelijk en toekomstbestendig platform neergezet voor zowel de club als voor de supporters.

Stadion Willem II- Willem II Media

‘’We hadden enerzijds een te complex en anderzijds een te arbeidsintensief systeem. Hierdoor was de gebruiksvriendelijkheid niet op het niveau dat wij als club graag willen zien. Tijdens een belangrijke verkoopperiode vlak voor de start van het nieuwe seizoen liep alles compleet in de soep, dit was voor ons een omslagpunt om een stabiel platform neer te zetten. Tymes4 was het platform waarnaar we opzoek waren. Stabiel, gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig. Ze maken gebruik van de nieuwste technieken en zijn volledig gericht op de voetballerij. Ze kunnen zich goed inleven in het clubperspectief en hebben bruikbare en eenvoudige functionaliteiten die je gemakkelijk onder de knie krijgt zoals, een effectief bestel- en facturatieproces waarbij iedereen snel geholpen wordt.’’

”Stabiel, gebruiksvriendelijk en toekomstbestendig. Ze maken gebruik van de nieuwste technieken en zijn volledig gericht op de voetballerij”

– Mees Vlemmings, Ticketing coördinator bij Willem II

De implementatie

‘’De implementatie hebben we voor het grootste deel zelf gedaan (denk hierbij aan het inrichten van het systeem, data importeren, etc.) met ondersteuning van de consultant van Ormer ICT. Op deze manier maak je gelijk alle lagen van de techniek mee en krijg je er snel een gevoel bij. Je leert gaandeweg stap voor stap hoe het systeem is opgebouwd. Dit hebben wij als erg prettig ervaren. We hebben ons hierdoor ook geen enkel moment zorgen gemaakt of deadlines wel behaald zouden worden. We hebben in het begin geïnventariseerd wat er allemaal voor nodig was en op welke termijn we welk deel van de implementatie wilden volbrengen. Hierdoor is het gehele proces enorm soepel verlopen.’’

Supporters hebben niks gemerkt

‘‘Wat wij erg prettig vinden is dat supporters niets of nauwelijks iets hebben meegekregen van de implementatie. Bij de eerste verkoopperiode kregen we nagenoeg geen vragen en iedereen kon gemakkelijk uit de voeten met het verkoopproces. Ook de registratie van seizoenkaarthouders liep naar verwachting. Tymes4 is makkelijk in gebruik en enorm overzichtelijk. Ons doel was om binnen 15 minuten uit te kunnen leggen aan collega’s hoe je een kaartje moet verkopen. Dit is ons gelukt! We hebben het platform snel eigen kunnen maken tijdens de implementatie, wat wij echt ontzettend fijn vinden.’’

”Tymes4 is een ervaren partner die oplossingsgericht meedenkt. Ze hebben goede mensen aan boord met verstand van specifieke uitdagingen bij een voetbalclub”

– Jos de Kruif, Manager Commerciële Zaken bij Willem II

Een voortreffelijke samenwerking

‘‘Kort en bondig gezegd is de implementatie simpelweg soepel verlopen. We kregen tijdens de implementatie goede begeleiding vanuit Ormer ICT waardoor de communicatie en ondersteuning voortreffelijk is verlopen. Iedere week hadden we twee contactmomenten ingepland waarin we al onze vragen kwijt konden en waarin problemen werden opgelost. Daarnaast was het meteen het moment waarbij we de voortgang konden bespreken. Ook na de implementatie vinden we de communicatie met Ormer ICT erg prettig. Ingeschoten vraagstukken worden snel en duidelijk beantwoord en we kunnen altijd bij ze terecht voor vragen.’’

‘’Daarnaast faciliteert Ormer ICT ook momenten om samen met andere collega’s van voetbalclubs te brainstormen over de algemene wensen en behoeften met betrekking tot bijvoorbeeld de doorontwikkeling of vernieuwing van functionaliteiten. Dus ook nu verloopt de dagelijkse communicatie en samenwerking op een prettige manier.’’

We hebben weer tijd voor onze core business

‘’Doordat we met Tymes4 de standaardprocessen hebben geautomatiseerd en deze efficiënter zijn ingericht hebben we als club meer tijd over om ons te richten op sales, fanservice en initiatieven. Tymes4 gaat ons verder helpen met het uitbreiden en doorontwikkelen van functionaliteiten en houdt ondertussen de gesprekken gaande tussen clubs om van elkaar te leren. We hebben het doel gesteld om structureel 8 van de 10 wedstrijden uit te verkopen zodat de wedstrijden bij Willem II (gezellig) druk bezocht worden. Het Tymes4-ticketingplatform van Ormer ICT gaat ons hier zeker bij helpen!’’

Contact

Interesse in samenwerking?

Wil jij meer weten over ons state-in-the-art ticketingplatform, dan kom ik graag met je in contact! Ook als je je als leverancier begeeft in het eco-systeem van een voetbalclub zou ik graag kennismaken en eens van gedachten wisselen.